VMP vaihtaa nimekseen Eezy – tavoitteena olla henkilöstöpalvelualan markkinajohtaja vuoteen 2022 mennessä
Henkilöstöpalveluyritys VMP muuttaa nimekseen Eezy. Nimenvaihdon taustalla on heinäkuussa toteutettu yhdistyminen toisen alan suuryrityksen, Smile Henkilöstöpalvelut Oyj:n kanssa. Uudesta nimestä Eezy Oyj on tarkoitus päättää muodollisesti ylimääräisessä yhtiökokouksessa joulukuussa.
VMP on toiminut tähän asti usealla eri brändillä. Nyt tehdyn nimimuutoksen tarkoituksena on vahvistaa integraatiota ja yhdistää kaikki palvelut yhden Eezy-brändin alle. Eezyn liiketoiminta-alueet ovat henkilöstöpalvelut, rekrytointi ja organisaatioiden kehittäminen sekä kevytyrittäjäpalvelut.
Missio on toteuttaa työelämän unelmia – Tavoitteena markkinajohtajuus vuoteen 2022 mennessä
Yhtiön hallitus on myös hyväksynyt uuden strategian vuosille 2020–2022. Keskeisenä tavoitteena on olla alan markkinajohtaja vuoteen 2022 mennessä. Markkinajohtajan asemaa tavoitellaan markkinoita nopeammalla orgaanisella kasvulla sekä yritysostoin.
Strategian taustalla ovat henkilöstöpalvelualan kasvun kannalta suotuisat trendit, kuten työvoimapula ja tarve joustavammalle työlle, sekä monen yritysoston kautta rakentuneen yhtiön valmistaminen vielä toistaiseksi pirstaleisen markkinan tarjoamiin kasvumahdollisuuksiin.
”Työelämä on voimakkaassa murroksessa. Keskeinen ongelma, joka tulevaisuudessa pitää ratkaista, on työn kysynnän ja tarjonnan kohtaanto-ongelma. Tietyillä aloilla toimivien yritysten on jo nyt vaikea löytää tekijöitä tarjolla oleviin töihin. Väestön ikääntymisen vuoksi työikäisten joukko kutistuu entisestään. Samalla niin työntekijät kuin työnantajat kaipaavat lisää joustavuutta. Nämä trendit johtavat siihen, että henkilöstöpalveluiden markkina on kasvava miljardibisnes”, sanoo Eezyn toimitusjohtaja Sami Asikainen.
Uusi Eezy on syntynyt yhteensä kahdeksan alan toimijan konsolidaatiosta. Yritysten yhteenlaskettu liikevaihto oli vuonna 2018 noin 300 miljoonaa euroa. Yhtiö työllistää vuosittain yli 30 000 ihmistä Hangosta Utsjoelle.
”Maahanmuutto, ilmastonmuutos, lisääntynyt vaatimus työn joustavuudelle ja väestön ikääntyminen muuttavat työelämää radikaalisti jo lähitulevaisuudessa. Työura ei välttämättä enää etene suoraviivaisesti ja ihmisellä voi olla elämänsä aikana monta ammattia. Meillä alan suurena toimijana on mahdollisuus ja vastuu tarjota näihin ratkaisuja”, Asikainen sanoo.
”Uskon, että tässä bisneksessä menestyy toimija, joka pystyy olemaan helpoin kumppani ihmisten työuran ja yritysten kehitystarinan eri vaiheissa, tarjoamaan näihin monipuolisimmat palvelut maanlaajuisella palveluverkostolla sekä rakentamaan eri organisaatioihin sellaisia työpaikkoja, jotka tuovat kehittymismahdollisuuksia, hyvinvointia ja merkityksellisyyttä ihmisten elämään”, hän jatkaa.
Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Sami Asikainen
sami.asikainen@vmp.fi
040 700 9915
VMP ja Smile yhdistyvät henkilöstöpalvelualan suunnannäyttäjäksi
VMP-konserni, johon Extraajat kuuluu, on yhdistymässä toisen henkilöstöpalvelualan yrityksen, Smilen kanssa. Järjestely tuo yhteen kaksi henkilöstöpalveluiden kärkiyritystä, joilla on yhdessä vahvempi markkina-asema ja entistä parempi kyky uudistaa työelämää. Yhdistyminen on strategisesti tärkeä askel molemmille yhtiöille, joka mahdollistaa panostukset digitalisaatioon ja uusien palveluiden kehittämiseen. Yhdistymisen odotetaan luovan lisäarvoa yhtiön asiakkaille, työntekijöille ja osakkeenomistajille.
Järjestelyn keskeisimmät hyödyt
- Järjestely tuo yhteen kaksi henkilöstöpalveluiden johtavaa yritystä muodostaen merkittävän toimijan, jolla on vahvempi markkina-asema ja kilpailukyky
- Yhdistyneellä yhtiöllä on koko Suomen kattava verkosto omien ja franchise-toimipisteiden kautta ja suurempi vuokratyöntekijöiden joukko, joka palvelee asiakkaiden muuttuvia tarpeita
- Yhtiön laajaa palveluvalikoimaa henkilöstövuokrauksesta rekrytointiin, organisaation kehittämiseen ja itsensätyöllistämiseen voidaan tarjota suuremmalle asiakaskunnalle
- Työntekijöille yhdistynyt yhtiö pystyy tarjoamaan laajemmat työmahdollisuudet ja enemmän vaihtoehtoja, ollen näin houkuttelevampi työnantaja
- Yhdistyneellä yhtiöllä on entistä vahvemmat resurssit ja osaaminen panostaa digitaalisuuteen ja uusien palveluiden kehittämiseen, joilla vastataan yhä paremmin työmarkkinan muuttuviin tarpeisiin
- Uusi syntyvä yhtiö on alansa edelläkävijä, jonka missiona on aktiivisesti uudistaa suomalaista työelämää
Työntekijänä, asiakkaana tai yhteistyökumppaninamme teidän ei tarvitse tehdä mitään muutoksia. Yhteyshenkilönne ja heidän yhteystietonsa säilyvät ennallaan, samoin työ- ja asiakassopimukset. Hienoa, että olet kanssamme rakentamassa tulevaisuuden työelämää!
Lue lisää:
Palkat nousivat 1.4.2019
Kaupanalan palkat nousivat 0,26 €/h 1.4.2019 alkaen niillä henkilöillä, joilla oli korotushetkellä työsuhde voimassa. Katso tästä uudet palkkataulukot.
Lisätietoja PAM:n sivuilta
Kesätyöt 2019
Henkilöstöratkaisu Extraajat Oy välittää vuokratyövoimaa pelkästään päivittäistavarakaupan alalle. Toimimme yli 100:llä paikkakunnalla, ja asiakkaitamme ovat mm. K-citymarket, Prisma, S-market, K-supermarket, K-market, Sale ja Alepa.
Tarjoamme suurimmaksi osaksi kaupan kassatyötä, mutta välitämme asiakkaillemme myös hyllyttäjiä sekä eri tuoteryhmien myyjiä.
Pääasiassa tarjoamamme työ on keikkatyötä, mutta kesän ajalle asiakkaamme tarvitsevat keikkatyöntekijöiden lisäksi myös määräaikaisia työntekijöitä. Lisäksi tarvitsemme työntekijöitä tuuraamaan myös nykyisten työntekijöidemme kesälomia. Extraajat on mukana Vastuullinen kesäduuni 2019 – kampanjassa.